03132661552

ایکس رینگ (x-ring)

ایکس رینگ   X-Ring /  Quad Ring

تولید و طراحی انواع ایکس رینگ X-ring

ایکس رینگ x-ring

سظح مقطع X-ring Square Ring

X-ring , Square Ring

طراحی ایکس رینگ X-ring

ایکس رینگ / Quad Ring / X-Ring

Quad-Ring یا ایکس رینگها   Ring X می توانند در کاربردهای متنوع ایستاتیک و یا دینامیک به کار روند .با شکل  چهار گوشه ،ایکس رینگها دو قسمت آب بندی در هر طرف دارند .ایکس رینگها  نیاز کمتری به فشرده شدن دارند تا بتوانند آب بندی درستی انجام دهند به همین دلیل عمر مفید بیشتری دارند.و از لحاظ سایز و اندازه مطابق استانداردهای AS568A   همانند اورینگ می باشد.

مزیت های ایکس رینگ X-ring

چه عواملی سبب مزیت آب بندی X Ring  ایکس رینگ ها می باشد؟

  • سطح آب بندی دوبرابری ، طراحی چند لوبی / گوشه ای که نسبت به اورینگ های استاندارد دارد باعث آب بندی بهترآن می شود.
  • عمر مفید طولانی تر، با توجه به طراحی سطح چند گوشه ای در ایکس رینگ ها  X Ring   برای آب بندی مناسب نیازی به فشار دادن زیاد نمی باشد و در نتیجه سایش و پارگی زیادی رخ نمی دهد و همین امر سبب می شود عمر مفید قطعه طولانی تر شود و هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری صرف می شود.
  • جلوگیری از خرابی مارپیچی-مقطع عرضی ایکس رینگ X Ring  آب بندی پایداری را ایجاد می نماید و زمانیکه در شیار قرار دارد و در عملکردهای دینامیکی تحت فشار قرار می گیرد  نسبت به  اورینگ مقاومت بیشتری نشان می دهد و کمتر آسیب می بیند.
  • تراوش کمتر-خطوط جداکننده ایکس رینگ  X Ring  در گودی بین گوشه ها دور از سطوح آب بندی حساس قرار گرفته اند و این امر مانع تراوش شده و آب بندی خوبی را ایجاد می نماید.
  • روانکاری بهتر-شیارها در قطرهای داخلی و خارجی این نوع رینگها روان باقی می مانند در نتیجه سایش و اصطحکاک کمتری ایجاد شده و عمر مفید محصول بیشتر می شود.
  • نیروی کمتر، آب بندی بهتر- نیروهای نفوذی کمتر و فشارهای عملیاتی کاسته شده باعث می شود ایکس رینگ XRing در کاربردهای رفت و برگشتی گزینه مناسبی باشد.
  • جایگیری خوب -ایکس رینگ ها X Ring  در شیار اورینگ های استاندارد در اغلب کاربردها به خوبی فیت می شوند و جای می گیرند .البته در برخی مواردممکن است نیاز به اصلاح شیار باشد تا بتواند بهتر جای گیرد.

قطعات لاستیکی ایکس رینگ از مواد ویتون، روغنی، اکریلیک ، فلوروسیلیکون، سیلیکون ساخته می شودو

متریال ایکس رینگ X-ring

 Materils : 

Viton , NBR , HNBR , EPDM , ACM
AEM , Silicon , Fluorsilicone , CR…
PTFE , Encapsulated FEP O-Ring

Special materials :

Kalrez (FFKM) , Chemraz , Simriz , Markez
FMVQ , PFAA….

مقالات مشابه

رفتن به بالای صفحه