03132661552

کاسه نمد Oil Seal

کاسه نمد Oil Seal 

کاسه نمد (به انگلیسی: Radial shaft seal) نوعی درزگیر می‌باشد که برای درزبندی شفت دوار و پوسته حاوی سیال استفاده می‌گردد تا از نشت سیال به بیرون از پوسته جلوگیری نماید. در حقیقت «کاسه نمد » قطعه ای متشکل از سه قطعه فنر ، واشر کاسه ای شکل فلزی و نمد فشرده است که مانع نشت سیالات در قطعات مکانیکی میشود اما امروزه هر یک از واشرهای لاستیکی گرد در اندازه‌های مختلف که در دستگاه های مکانیکی مختلف مثل موتور اتومبیل برای پیشگیری از نفوذ روغن به بیرون به کار می‌رود عموماً کاسه‌نمد نامیده می‌شود.

پیستون کمک‌ فنر درون یک محفظه بسته (تیوپ) فلزی که حاوی یک سیال هیدرولیکی (عموماً روغن) است، حرکت می‌نماید. اطراف محل حرکت میله به داخل و خارج محفظه به وسیله یک کاسه‌نمد کاملاً آب‌بندی شده و سیال تحت فشار، امکان خروج از محفظه را دارا نیست.گسیختگی   کاسه‌نمد باعث نشتی روغن از کمک‌فنر می‌شود، هر گاه نشتی از کمک فنر دیده شد، زمان تعویض آن است.

کاربرد کاسه نمد

کاسه نمد Oil seal

نکاتی که مصرف کننده کاسه نمد باید مطلع باشد

در کاسه نمدها یک لبه لاستیک وجود دارد  که از پشت با یک فنر دایره ای شکل تقویت شده در اکثر کاسه نمدها یک لبه مانع لاستیکی نیز برای جلوگیری از ورود مواد خارجی و الودگی ها به داخل تجهیزات در نظر گرفته می شود.گرمای بالای بین لبه اب بندی وشفت گردان گاهی اوقات از ۱۵۰ درجه بالاتر میرود.در این دما روغن یا سیال دور لبه میسوزد وکربن زیاد در موضع اب بندی کاسه نمد را دچار اختلال میکند.خشک کار کردن از موارد دیگر خرابی کاسه نمد میباشد.لنگی دینامیکی-ضریب اصطکاک-قطعات اب بندی-تماس شعاعی از دیگر موارد خرابی کاسه نمدها هستند. حمل  و نصب نادرست۳۰درصد-ساخت نادرست بدنه وشفت وکفیت نامناسب پرداخت سطح شفت۳۰درصد-اشتباه در تشخیص نشتی۱۵درصد-خرابی ذاتی کاسه نمد ۱۰درصد از عوامل مهم خرابی زود رس کاسه نمد میباشد.

متریال لاستیکی کاسه نمد Oil seal

NBR , HNBR , Silicon , ACM , Viton

 

انواع کاسه نمدها  oil seal

انواع کاسه نمد

انواع کاسه نمدها  وایتون Viton ،NBR,HNBR,EPDM,Siliconeا

انواع کاسه نمدهای مربوط به پالایشگاه
انواع کاسه نمدهای مربوط به پتروشیمی
انواع کاسه نمدهای شرکت گاز

انواع کاسه نمدهای آهن دار مراه فنر فلزی
انواع کاسه نمدهای ضد روغن، ضد حرارت، ضد مواد شیمیایی، ضد اسید ، ضد مواد خورنده، ضد مواد خورنده ، ضد آب شور دریا

انواع کاسه نمدهای سایشی و سایش بالا
انواع کاسه نمدهای فانوسی
انواع کاسه نمدهای محافظ یاتاقان
انواع کاسه نمدهای شیاردار
انواع کاسه نمدهای نسوز
انواع کاسه نمدهای کشاورزی
انواع کاسه نمدهای ماشین آلات راهسازی
انواع کاسه نمدهای مورد مصرف در مکانیکال سیلها
انواع کاسه نمدهای ماشین لباس شویی

 

 

مقالات مشابه

رفتن به بالای صفحه