03132661552

دستگاه تزریق لاستیک

دستگاه تزریق لاستیک

دستگاه تزریق لاستیک ،فرآیند تزریق لاستیک یکی از روشهای تولید قطعات لاستیکی است  که در آن آمیزه لاستیکی به داخل حفره قالب تزریق شده و مرحله پخت ،  در داخل آن انجام می شود. از مزایای این روش تولید نسبت به روش قالبگیری فشاری و انتقالی می توان به بالاتر بودن سرعت تولید ، صرفه جویی در نیروی انسانی و پایین بودن میزان ضایعات اشاره کرد.

قالب گیری تزریقی

در روش قالبگیری فشاری بخاطر آنکه آمیزه لاستیکی باید در قالب بسته ، قبل از آنکه پخت شود حرارت ببینید دارای کارایی محدوتری است. امتیاز اقتصادی روش قالبگیری تزریقی بر اساس این حقیقت استوار است که می توان دمای آمیزه لاستیکی را بوسیله فرآیندهایی که در اکسترودر و انباره انجام می گردد ، به دمایی نزدیک به دمای قالب رساند .  لذا علاوه بر صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی برای به دمای پخت رساندن آمیزه ، در زمان فرآیند نیز صرفه جویی می گردد. همچنین تزریق آمیزه لاستیکی در دمایی نزدیک به دمای پخت با موقعیت ایده آلی همراه خواهد بود زیرا افزایش حرارت که در نتیجه واکنش پخت بوجود می آید باعث می شود که دمای آمیزه درست برابر با دمای حفره قالب باشد . تحت این شرایط هیچ جریان حرارتی مازادی وجود نخواهد داشت و بهمین دلیل ، یکنواختی اتصالات عرضی در تمام سطح مقطع محصول ولکانیزه شده بهینه خواهد بود. همچنین با تنظیم سرعت تزریق می توان نرخ افزایش دما را در آمیزه لاستیکی کنترل نمود.

دستگاههای تزریق را می‌توان در تزریق انواع آمیزه‌های کائوچوی طبیعی، کائوچوی مصنوعی و تولید قطعات خودرویی، الکترونیکی، انواع آب بندکن‌ها، لوازم ورزشی، صنعت کفش و سایر محصولات الاستومری بکار گرفت.باتوجه به ظرفیت دستگاه، امکان تزریق آمیزه‌الاستومری از ۵۰ cc تا  ۵۰۰۰ cc وجود دارد. همزمان ابعاد صفحه پرس را نیز باتوجه به قالب و شمارگان تولید می‌توان از ۵۰*۵۰cm تا ۷۶*۸۷ cm تنظیم نمود.

معرفی دستگاه های صنعت لاستیک سازی دستگاه تزریق لاستیک

دستگاه تزریق لاستیک

کنترل دمای دستگاه تزریق لاستیک

در بخش تزریق ماشین، با سیستم کنترل دمای روغن تعبیه شده می‌توان دمای پیچ و سیلندر خوراک گیری و انباره تزریق را کنترل نمود. در نتیجه از اسکورچی شدن آمیزه جلوگیری می‌شود.

در بخش خوراک‌ گیری نیز نوع ویژه‌ای از موتور هیدرولیک با توان بالا بکار رفته که متعاقب آن امکان تغذیه هرنوع آمیزه الاستومری فراهم شده است. در عین حال در پرس هیدرولیک نیز امکاناتی در نظر گرفته شده تا خارج کردن هوای حبس شده از آمیزه به سهولت انجام گردد. همچنین می‌توان درصورت نیاز جهت خارج کردن هوای حبس شده پمپ خلاء را نیز به دستگاه اضافه نمود.

با استفاده از سیستم کنترلی PLC و میکرو کامپیوتر همراه آن ، اپراتور می تواند به راحتی پارامترهای مختلف ماشین تزریق را با دقت بسیار بالا تنظیم نماید. این سیستم با پیشرفته ترین تکنولوژی تجهیز شده و دو مزیت بزرگ قابل اعتماد بودن و داشتن طول عمر عملکرد طولانی را به همراه دارد. با فشردن یک کلید اپراتور دستگاه قادر است متغیرهای مختلف  قالبگیری نظیر فشار ، سرعت و دما را برای هر قالب مجزا در حافظه داخلی سیستم کنترلی ذخیره و بهنگام نیاز مجدداً بازیابی کند

مقالات مشابه

رفتن به بالای صفحه