03132661552

ایکس رینگ ها X-ring

ایکس رینگ ها X-ringیا Quad-Ring یک قطعه آببندی الاستومری با چهار لبه تماس است که مقاومت در برابر پارگی ،خروج آب بند از جایگاه و فشار را بهتر ممکن می کند. انعطاف پذیری لبه های آن باعث کاهش اصطکاک و سایش می شود.

 این آب بند نیز به دلیل انعطاف پذیری لب ها از هم متمایز است و باعث کاهش اصطکاک و سایش می شود. جهت نیرو (شعاعی یا محوری) هرچه باشد ، بخش متقارن X-Ring  آب بندی عالی را حتی در شرایط فشار کم تضمین می کند. در صورت افزایش فشار مایع ، فعال شدن الاستیک و برگشت به جای اول نیز افزایش می یابد. این مساله به این دلیل است که الاستومر ، با عملکرد مانند سیال ، فشار را از همه جهات منتقل می کند.

 مزایای ایکس رینگ  X-ring

یکی دیگر از مزایای ایکس رینگ ها X-ring این است که تا حدود ۷۵٪ در مقایسه با سایر آب بندها. آنها در هنگام راه اندازی به نیروی کمتری احتیاج دارند ،علاوه بر این ، با توجه به چهار نقطه پشتیبانی آنها ، با کنترل موثر ضخامت فیلم ، از بین رفتن روان کننده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

ایکس رینگ X-ring / Quad –ring  ، در کاربردهای یک منظوره مورد استفاده قرار می گیرند ، و به عنوان یک عنصر “خود انرژی” ، به صورت ایستا یا دینامیک می شوند.

 

ایکس رینگ ها X-ringقطعه درزگیری با چهار لوب است که باعث کاهش اصطکاک و مقاومت و همچنین جایگزینی برای شیارهای O-Ring می باشد. از آنجا که چهار بخش دارد بنابراین حلقه چهار لوبی نیز می نامند. ایکس رینگ X-ring کاربردهای مختلف آب بندی استاتیک و پویا استفاده می شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و انبساط می بخشد. X- Ring بهترین آب بندی برای کاربردهای دوار یا برگشتی با فشار کم است زیرا باعث می شود مقاومت و اصطکاک در آب بندی چرخشی و پیچشی و مهر و موم کاهش یابد.

کاربردهای ایکس رینگ ها X-ring 

کاربردهای آب بندهای  Quad-ring و آب بندهای ایکس رینگ X-ring  برای کاربردهایی که نیاز به کاهش  اصطکاک است.

 

·       در صورت پیچ خوردگی O-Rings برای حرکت برگشتی یا نوسان با سرعت کم توصیه می شود.

·       اصطکاک کمتری نسبت به O-Rings و Square Rings ایجاد می کند.

·       ایکس رینگ ها  X-ring با طراحی شیار ها و اندازه های اورینگ ها  قابل تعویض است.

·       مانند اورینگ ها در سایزهای استاندارد و سفارشی موجود هستند.

·       در جنس لاستیک  NBR  نیتریل و FKM  وایتون در سایزهای استاندارد مطابق USA AS568  موجود هستند.

·       برای فشارهای> 500 psi توصیه نمی شود.

·        تولید X-ring  ایکس رینگ ها که سفارشی هستند و مطابق استانداردهای آماده نمی باشند در طراحی،قالب سازی و مدت زمانی بیشتری نیاز دارد.

 

X-Rings ایکس رینگ ها همچنین به عنوان آب بند چهارگوش شناخته می شود ، می تواند در طیف گسترده ای از کاربردهای آب بندی استاتیک و دینامیک مورد استفاده قرار گیرد. در کاربردهای  برگشت پذیر ، طرح چهار لوب X-Ring از خرابی مارپیچ جلوگیری می کند و درکاربردهای های دوار ، مانع از تخریب  و جمع شدگی می شود. شرکت آراد پلیمر با داشتن نمونه یا نقشه و مشخصات کارکردی قطعه  ایکس رینگ X-ring  شما می تواند این قطعه را تهیه کند.

طراحی  چهارلوبی یا چهار بخشی در مقایسه با اورینگ های  استاندارد دو سطح آب بندی را فراهم می کند. آب بندی دابل و دوگانه نیاز به نیروی کمتری برای آب بندی بهتر و  مؤثرتر  را دارد. این کاهش نیرو به معنای اصطکاک کمتر و افزایش عمر قطعه آب بندی است .خطوط تقسیم X-Ring بین لوب ها ، به دور از سطح آب بندی قرار دارند ، بنابراین مشکلات نشتی که اغلب ناشی از سطح نامنظم یک خط جدا کننده است، همانطور که در اورینگ O-ring   دیده می شود ، از بین می برد. طراحی منحصر به فرد X-Ring این امکان را می دهد تا در شیارهای باریک تر و همچنین در شیارهای حلقه ای با عرض استاندارد استفاده شود.

اگر شما برای بهبود عملکرد در کاربردهای خاص ، نیاز به طراحی محصول سفارشی یا فرمولاسیون مواد سفارشی دارید تا نتیجه بهتری بگیرید شرکت آراد پلیمر ثمین با  داشتن دانش فنی لازم در خصوص طراحی و تولید قطعات لاستیکی پاسخگوی شما هستند و اینکه محصولات و مواد سفارشی ما معمولاً هزینه کمتری از دیگر تولید کنندگان قطعات لاستیکی دارد.

 

مزایای ایکس رینگ ها x-ring ها

در زیر برخی از مزایای استفاده از Quad-Rings ® / X-Rings وجود دارد.

·       با Quad-ring  رینگ های مربعی /  ایکس رینگ ها X-Rings شیارهای استاندارد در مقایسه با شیارهای اورینگ ها Oring  عمیق تر هستند. بنابراین  فشردگی درقطر کم تر از اورینگ Oring  است. این امر باعث می شود تا آب بندی دینامیک با کاهش اصطکاک امکان پذیر شود.

·       چهار لب Quad-Ring  / X-Ring ظرفیت آب بندی بیشتری را ایجاد می کند و در عین حال یک شیار برای روانکاری است که برای آب بندی دینامیک بسیار مطلوب است.

·       مهمترین مزیت Quad-Ring  / X-Ring ، پایداری بالا برای کاربردهای دینامیک است. در شرایطی که یک اورینگ O-ring  در شیار می چرخد و پیچش ایجاد می کند ، Quad-Ring ® / X-Ring با نتایج بهتری عمل می کند.

·       مقاومت بهتری به تخریب پیچشی دارد.

مقالات مشابه

رفتن به بالای صفحه